W najnowszym wydaniu tygodnika sieci ukazał się artykuł autorstwa Jerzego Szmita dotyczący inwestycji Lidla w Gietrzwałdzie.
Gietrzwałd jest jedynym w Polsce miejscem uznanych objawień Matki Bożej. A to stawia warmińskie sanktuarium na równi z Lourdes, Fatimą albo Guadalupe. Czy w tamtych miejscach postawiono by gigantyczną hurtownię towarów i magazynu odpadów?
Gietrzwałd to serce Warmii. Jego wyjątkowość wynika z faktu, że od 27 czerwca do 16 września 1877 r. dwóm dziewczynkom, 13-letniej Justynie Szafryńskiej i 12-letniej Barbarze Samulowskiej, objawiła się Matka Boża. Zgodnie z decyzją Kościoła katolickiego w 100-lecie objawień, w 1977 r., miejscowość została uznana przez Watykan jako oficjalne miejsce objawienia Matki Bożej.
Na 2027 r. przygotowywane są uroczyste obchody 150. rocznicy objawień. Sanktuarium Matki Bożej Gietrzwałdzkiej jest wypełnione codzienną, żywą modlitwą i płynącymi z niej łaskami. Szacuje się, że co roku przybywa tu ok. 1 mln pielgrzymów. Warto podkreślić, że ze względu na naturalne piękno, harmonię i kameralność Gietrzwałd przyciąga też osoby dalekie od wiary i Kościoła. Panuje tu bowiem atmosfera skupienia, prowadząca ludzi do refleksji nad życiem i drogą, którą idą.
Więcej w najnowszym wydaniu Tygodnika „Sieci”