Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

Polska hydrologicznym skansenem

Polska hydrologicznym skansenem

Zbiornik retencyjny w Raciborzu

Każdy kraj dba o swój rozwój hydrologiczny głównych rzek oraz zbiorników retencyjnych będących ochroną przed żywiołem, jakim jest niekontrolowana woda.

Rzeki są uważane za najtańsze drogi transportowe, a jak wiemy, transport jest krwiobiegiem gospodarczym mającym wielki wkład w dobrobyt i bezpieczeństwo kraju. Tę regułę potwierdza stan żeglugi śródlądowej na dużych rzekach Europy. Dla przykładu można podać przykłady: Renu, Wezery, Mozy czy Łaby. Podałem celowo niektóre większe rzeki niemieckie, których żeglowność jest pod szczególnym nadzorem poszczególnych landów oraz ośrodków centralnych.

Niezależna polityka dotycząca drożności rzek jest wartością strategiczną i nie tylko gospodarczą, w naszym kraju sprawa ta jest od dziesięcioleci zaniedbana. Od kilku dziesięcioleci, a szczególnie od czasów powodzi z lipca (3-10) 1997 roku nazwanej przez media powodzią tysiąclecia.

Ogrom strat materialnych przerażał, przekroczył 12 mld zł, zginęło 56 osób.Społeczeństwo Dolnego Śląska oraz części Wielkopolski długo nie mogło się otrząsnąć z szoku.

Zalany Wrocław, ul. Świdnicka – lipiec 1997 r.

Od tamtego czasu zaczęto coraz więcej budować zbiorników retencyjnych anty powodziowych budowane są także zbiorniki suche sezonowe (Racibórz).

Za rządów ZP zdołano wybudować suchy zbiornik retencyjny oraz 4 mniejsze na terenach szczególnie zagrożonych na Dolnym Śląsku. Za rządu Beaty Szydło (2025 r.) była wyraźna deklaracja o projekcie uczynienia z Odry rzeki zdatnej dla żeglugi i uczynienie z niej drogi wodnej E 30 z Górnego i Dolnego Śląska w kierunku Szczecina i Świnoujścia. W ramach tych planów miał być port pełnomorski w Szczecinie oraz kontenerowy w Świnoujściu. Wiele prac było już w realizacji mimo działań ekoterrorystów i polskich sądów działających w imieniu Niemiec! Rząd ZP wyraźnie wskazywał na polski interes polityczny i gospodarczy w przepustowości drogi wodnej na Odrze dającej możliwość integracje portów morskich Szczecin, Świnoujście oraz Police.

Uruchomienie drogi wodnej E 30 miało znaczenie międzynarodowe w ramach Grupy Wyszehradzkiej. Byłaby to ogromna szansa dla rozwoju gospodarczego dla terenów położonych w dorzeczu Odry. Poza tym była szansa na połączenie Odry z Dunajem i tym samym z Morzem Czarnym, Polska stałaby się ważnym gracze w Europie Wschodniej. Dlatego dywersja Niemiec była i jest tak silna. Najgorsze jest to, że wielu polskich sprzedawczyków pomaga w tym procederze Niemcom.

Wszystko się skończyło po dojściu koalicji Tuska do władzy w październiku 2023 roku. Wszystko, co miało służyć Polsce, zostało utrącone!

Przywódcy partii tworzących „koalicję 13 grudnia”.

Zablokowanie budowy 10 zbiorników retencyjnych zostało jeszcze dokonane za rządów ZP na skutek działania samorządowców PO i lewaków, zbudowano zaledwie 4 mniejsze! Cofnięto wszystkie inwestycje mające udrożnić Odrę poprzez Ekoterrorystów sterowanych z Niemiec o czym wspominał dr Grzegorz Chocian. Dr G. Chocian wspominał także, że dopuszczano się wielu oszustw w walce o budowę zbiorników retencyjnych. Podczas walki o zbiornik retencyjny w Raciborzu, ekoterroryści doprowadzili do budowy jedynie suchego, a nie całorocznego bardziej funkcjonalnego oraz odpornego na rozwarstwienie wału podczas długotrwałych powodzi! W normalnym kraju to pewny kryminał!

Wstrzymanie prac nad drożnością Odry i Wisły, skwitowała wiceminister z partii Zielonych, Urszula Zielińska, która powiedziała: „jest to zupełnie nieopłacalny transport”. Jest to osoba wyraźnie działająca na polecenie Niemiec!

Trasa drogi wodnej E 30 , Bałtyk – Dunaj.

Podobnie jak droga wodna duże znaczenie ma droga wodna E 40 po budowie kanału Wisła – Prypeć jest druga droga do Morza Czarnego. Budowa kanału miała być przeprowadzona na wysokości Włocławka, ekolodzy zaczęli bronić jakoby zagrożonego zbiornika Siarzewo, co oczywiście jest fikcją!

Trasa drogi wodnej E 40.

Przedsięwzięcie drogi E 40 miało być międzynarodowe, odcinek polski miał być wiodący, długość trasy miała wynosić około 2000 km. Oczywiście wiadome działania na razie odsunęły ambitne plany. Teraz widać jak na dłoni jak głupota i wrodzona niewiedza wyborców „uśmiechniętej Polski” stworzyły z naszego kraju neokolonialny skansen pod każdym względem!

Henryk Pejchert

UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

Fikołki Tuska i jego ekipy, czyli kogo oni mają za kretynów?!

Następny artykuł

Apel o utworzenie Muzeum – Miejsca Pamięci Ofiar Obu Totalitaryzmów w Działdowie

Następny artykuł
Apel o utworzenie Muzeum – Miejsca Pamięci Ofiar Obu Totalitaryzmów w Działdowie

Apel o utworzenie Muzeum – Miejsca Pamięci Ofiar Obu Totalitaryzmów w Działdowie

Ośmiogwiazdkowy sąd ostateczny

Ośmiogwiazdkowy sąd ostateczny

Uroczyste odsłonięcie pomnika Józefa Piłsudskiego w Iłowie-Osadzie

Uroczyste odsłonięcie pomnika Józefa Piłsudskiego w Iłowie-Osadzie

Zbrodnia i kara… Kara? W uśmiechniętej Polsce?

Zbrodnia i kara... Kara? W uśmiechniętej Polsce?

Zaloguj się login żeby komentować
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja antyPiS bezpieczeństwo Donald Trump Donald Tusk edukacja geopolityka gospodarka historia Polski II wojna światowa Jerzy Szmit KO koalicja 13 grudnia komunizm Kościół Katolicki kultura Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej prawo PSL Rafał Trzaskowski Rosja samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna koalicja totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wiara wojna wybory
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Ułatwienia dostępu

Ułatwienia dostępu

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Odwrotny kontrastOdwrotny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreśl łączaPodkreśl łącza
  • Prosta czcionkaProsta czcionka
  • Resetuj Resetuj