Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
10 kwietnia 2021, sobota
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
Start Społeczeństwo

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych wyzwaniem dla nauczycieli

Keram
13 marca 2020
Społeczeństwo
Czas czytania (około): 2 minut
A A
Komunikat: zawieszenie zajęć

W okresie od 12 do 25 marca funkcjonowanie placówek oświatowych zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym czasie przedszkola, szkoły i placówki, zarówno publiczne jak i niepubliczne, nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ta decyzja Ministra Edukacji Narodowej, wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się epidemii, ma cel jeden – ograniczenie szerzenia się groźnego wirusa.

Zajęcia w szkole i przedszkolu zostają zawieszone na 2 tygodnie. W dniach 12 i 13 marca w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze. Natomiast od poniedziałku 16 marca dzieci nie idą już do szkół podstawowych i przedszkoli (uczniowie szkół ponadpodstawowych nie przychodzą do szkół już od 12 marca). Nauczyciele pozostają w gotowości do pracy, za co przysługuje im wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy.

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych to nie czas ferii lecz de facto czas swoistego egzaminu dla nauczycieli. Egzaminu oznaczającego wsparcie pozostających w domach uczniów w ich samodzielnej pracy. Wsparcie będzie zapewne szczególnie skierowane do tych, którzy przygotowują się do tegorocznych egzaminów (ósmoklasisty, maturalnego i zawodowego), poprzez udostępnianie zainteresowanym niezbędnych materiałów do samodzielnej pracy w domu.

Nauczyciel może dostarczać te materiały wykorzystując: dziennik elektroniczny, mailing do rodziców, stronę internetową szkoły, a w przypadku uczniów starszych poprzez bezpośrednie wysyłanie im niezbędnych materiałów.

Materiałami potrzebnymi do samodzielnej pracy ucznia dysponuje każdy nauczyciel. Dodatkowo nauczyciele mają do dyspozycji, na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl, liczne materiały, które można wykorzystać do własnej pracy ucznia .

Najbliższe tygodnie to czas na swoisty test. Test na to, czy bycie nauczycielem to tylko zwykła praca, czy też to jednak coś więcej niż praca – powołanie. Powołanie kreujące pełne zaangażowanie, kreatywność a także czasami poświęcenie siebie dla dobra innego człowieka. W tym przypadku dziecka.

Młody człowiek i jego rodzice mają teraz okazję przekonać się, że istnieje wieź miedzy nimi, a nauczycielami. Jestem przekonany, że dla wychowawców naszych dzieci, dobro uczniów w każdych okolicznościach było i jest najistotniejsze. Nadchodzące tygodnie to czas swoistej lekcji – lekcji odpowiedzialności, którą otrzyma młode pokolenie od swoich nauczycieli.

Keram

0 0 ocen
Article Rating
Tagi: edukacjakoronawirusszkoła
Poprzedni artykuł

Zmiany w finansowaniu oświaty

Następny artykuł

Alternatywa

Podobne artykuły

Gladiator Piotr Grzymowicz i załoga
Społeczeństwo

Gladiator Grzymowicz i jego drużyna – Profesjonaliści to czy Dyletanci?

10 kwietnia 2021
Lech-Obara
Społeczeństwo

Franki wciąż czekają na Sąd Najwyższy…

9 kwietnia 2021
olsztyński korona cyrk
Społeczeństwo

Cyrk na stacji, czyli kto roznosi koronawirusa w Olsztynie

8 kwietnia 2021
Syndrom sztokholmski to stan psychiczny pojawiający się u ofiar porwania lub u zakładników, który wyraża się odczuwaniem sympatii i solidarności z osobami je zniewalającymi. Ten stan sympatii i solidarności może osiągnąć taki stopień, że osoby zniewolone pomagają swoim prześladowcom w osiągnięciu ich celów lub w ucieczce przed policją. Nazwa syndromu wiąże się z napadem na bank w Sztokholmie w sierpniu 1973 roku, podczas którego napastnicy przez kilka dni przetrzymywali zakładników. Po złapaniu napastników i uwolnieniu przetrzymywanych przez nich osób, te ostatnie broniły przestępców pomimo wielodniowego uwięzienia. W czasie przesłuchań byli zakładnicy odmawiali współpracy z policją. Podobne zjawisko ma miejsce od lat w Olsztynie. Syndromolsztyński to sytuacja, która oznacza, że po dziesięcioleciach komunistycznego zniewolenia z lat 1945-1989, totalnej indoktrynacjioraz terroru aparatu bezpieczeństwa wśród wielu mieszkańców Olsztyna pojawiła się sympatia do komunistycznych oprawców. Objęła ona nie tylko akuszerów i budowniczych ,,władzy ludowej”, ale zbrodniczą Armię Czerwoną, będącą twórcą i gwarantem ustroju komunistycznego w Polsce. Symbolem tej sympatii są olsztyńskie ,,szubienice„ zwane onegdaj Pomnikiem Wdzięczności Armii Czerwonej. Stoją od lat przy Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego dedykowane armii, która 17 września 1939r. napadła na Polskę i odpowiada za to, że na wschodnich rubieżach Polski dosłownie każda gruda ziemi jest przesiąknięta polską krwią. Sympatia ofiar do katów, będąca efektem syndromu olsztyńskiego, obejmuje nie tylko obronę stojącego w centrum miasta pomnika ku czci zbrodniczej Armii Czerwonej. Niedawne ofiary (lub ich potomkowie) z atencją odnoszą się nawet dopatronów ulic upamiętniających komunistyczny totalitaryzm. Toewidentne utożsamienie się ofiary z oprawcą powoduje, że już po uwolnieniu Polski z komunistycznego zniewolenia, ofiary bronią przestępców. W niepodległej Ojczyźnie ciągle wielu mieszkańcówOlsztyna sprzeciwia się usunięciu symboli i innych pozostałości po systemie komunistycznym. Syndrom olsztyński powoduje, że chociaż od upadku sowieckiego modelu totalitarnego reżimu w Polsce minęło już ponadtrzydzieści lat, PZPR została rozwiązana, zaś Armia Czerwona opuściła już dawno nasz kraj to solidarność i sympatia do ludobójczej Armii Czerwonej z okresu PRL trwa. Dobitnym dowodem jest choćby to, że wywodzący się z komunistycznej nomenklatury dwaj ostatni prezydenci naszego miasta nigdy nie poczuli choćby najmniejszego impulsu, aby komunistyczną symbolikę usunąć z przestrzeni publicznej. Keram
Społeczeństwo

Syndrom olsztyński

7 kwietnia 2021
PIOTRUŚ PAN
Społeczeństwo

Piotruś Pan, Prezydent Olsztyna

6 kwietnia 2021
matura
Społeczeństwo

Matura – egzamin z historią i rangą w tle

5 kwietnia 2021
Następny artykuł
Alternatywa?

Alternatywa

PIÓROPAŁKARZE  (cz. 1)

PIÓROPAŁKARZE (cz. 1)

Sąsiedzi

Sowieckie Deportacje

"Ciepła woda" vs. "Silne państwo"

O silnym i miękkim państwie polskim

Powiadomienia
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments

Popularne artykuły

Olsztyn LGBT

Patrz, kogo bronisz

20 sierpnia 2020
5 minut

Pięć minut… właśnie się kończy

6 maja 2020
Ucz się Jasiu Kabaret Dudek

„Chamstwu w życiu, należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom”

24 maja 2020
Igraszki miłosne Piotra Grzymowicza

Elektryzujący romans Piotra Grzymowicza

21 czerwca 2020
Inteligenci spod ośmiu gwiazdek

Inteligenci spod ośmiu gwiazdek

5 listopada 2020
KORONAWIRUS GB

Rządu zazdrości nam cała Europa

2 kwietnia 2020
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
aborcja Andrzej Duda Donald Tusk Duda2020 edukacja epidemia eugenika gospodarka KO komunizm konstytucja koronawirus Lech Obara Lewica LGBT manipulacja neomarksizm Niemcy ochrona życia Olsztyn opinie olsztyn opozycja Piotr Grzymowicz Pióropałkarze PO Polska PSL Putin Rada Miasta Rafał Trzaskowski Rosja Rosja Sowiecka samorząd Sybir szkoła totalna opozycja Trybunał Konstytucyjny UE Unia Europejska USA Warmia i Mazury wartości wybory 2020 wybory prezydenckie ZSRR
© 2019-2021 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2021 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

wpDiscuz