Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

Do posłów PO – nie zawracajcie nam głowy

Jerzy Szmit
7 grudnia 2022
Warmia i Mazury
Czas czytania (około): 4 minut
0
A A
PO

Olsztyńscy działacze PO, chcąc wykazać się troska o województwo warmińsko- mazurskie zgłosili poprawki do projektu budżetu państwa na 2023 rok.

I gdzie tu logika? PO – fanatyczna opozycja ze wszystkich sił blokuje w Brukseli przekazanie należnych Polsce funduszy z Krajowego Planu Odbudowy. Ci sami: Protas, Cichoń Papke, Kuchciński twardo krzyczą od kilkunastu miesięcy do brukselskich elit: Polsce pieniędzy nie przekazujcie! A jednocześnie domagają się od rządu z polskiego budżetu blisko miliarda złotych. Szanowni Państwo: w samolot i do Brukseli po pieniądze! Dadzą Wam! Przecież macie tam tylu przyjaciół i nie trzeba będzie prosić Jarka Kaczyńskiego.

Przyjrzyjmy się jednak, czego domagają działacze olsztyńskiej PO. Trzeba przyznać, że opozycji wolno składać dowolne postulaty, szastać pieniędzmi i pleść co komu ślina na język przyniesie, albo co tam na klawiaturze komputera da się wystukać. Jeżeli jednak chce się być poważnie traktowanym i być realną alternatywą dla rządzących – to trzeba składać propozycje, które mają choćby minimalny związek z rzeczywistością. Wypadałoby też składać postulaty, w temacie których ma się wiedzę i cień kompetencji. Jeżeli spojrzymy na propozycje PO dotyczące naszego województwa, to nie dostrzeżemy ani jednego, ani drugiego.

  1. Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Olsztynie – 250 mln zł. Piotr Grzymowicz przez dwadzieścia lat realizuje politykę: „w Olsztynie przemysłu nie będzie”. Nagle dokonuje zwrotu i chce tworzyć park przemysłowy. Tyle tylko, że jak się ma tylko pomysł i gołą ziemię bez koncepcji co ma tam być, pod jaki rodzaj inwestycji trzeba go przygotować i wreszcie kto ma tam zainwestować – to powiedzmy sobie szczerze, że potrzeba kilku lat, aby wykorzystać taką kwotę. Wobec tego realność wniosku równa jest 0.
  2. Pogłębienie torów wodnych i modernizacja portu Elblagu – 200 mln. Powiedzmy wprost: port w Elblągu powinien stać się ponownie własnością państwa. Samorząd miasta Elbląg, nawet przy wsparciu samorządu województwa nie jest w stanie zapewnić finansowania dla niezbędnych inwestycji. Elbląski port potrzebuje długofalowego planu rozwoju. Rząd jest gotowy taki program przygotować, realizować i finansować. Stosowna propozycja została władzy elbląskiej złożona, łącznie z gwarancjami finansowymi. Namówcie koleżanki i koledzy z PO, Prezydenta Wróblewskiego, żeby na poważnie podszedł do tych rozmów i do Elbląga trafią kilkakrotnie większe środki.
  3. Budowa drogi wojewódzkiej 527 od ul. Dybowskiego do węzła Olsztyn Południe – 200 mln. Dobrze byłoby, żeby autorzy tego wniosku wiedzieli, że jej właścicielem i gospodarzem jest samorząd województwa z marszałkiem na czele. Jej budowa należy do zadań samorządu województwa, a tam rządzi PO- PSL. Co, prawda istnieje możliwość finansowania takich robót z budżetu państwa, ale na zasadzie współfinansowania. Oznacza to, że w budżecie województwa na 2023 powinny być przewidziane odpowiednie środki na ten cel. Niestety tam ich nie ma. Prośba do PO: jak coś zgłaszacie, to spytajcie tych, którzy mają wiedzę na temat, o którym mówicie. Co więcej, nawet gdyby przygotowanie niezbędnej dokumentacji poszło w rekordowym czasie, to w roku 2023 nie ma żadnych szans na wykorzystanie wnioskowanej kwoty.
  4. Budowa ścieżek rowerowych w regionie – 100 mln. Ludzie! Litości! Gdzie ścieżki, jakie ścieżki, przy czyich drogach, gdzie jest dokumentacja, gdzie są pozwolenia? Przede wszystkim co i z czym mają, łączyć. Chyba że chodzi jedynie o to, aby pieniądze wydać, ale przecież to sensu nie ma.
  5. Budowa obwodnicy Dobrego Miasta – 100 mln. A na co mają być wydane te środki w roku 2023? Przecież tam w tym roku ruszyły prace projektowe, jest przygotowywane Studium Techniczno- Ekonomiczno-Środowiskowe. Przez trzy, cztery lata będzie wykonywana niezbędna dokumentacja i uzyskiwane zgody administracyjne. Pieniądze na ten cel są do dyspozycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dopiero po jej zatwierdzeniu w latach 2026-27 będą mogły ruszyć roboty realizacyjne. Gdy prace przygotowawcze były wykonane w czasie Waszych rządów, to mieszkańcy Dobrego Miasta już cieszyliby się z obwodnicy.
  6. Przebudowa DK 53 na odcinku Olsztyn – Szczytno – 100 mln. Podobnie jak z obwodnicą Dobrego Miasta trwają prace na ustaleniem przebiegu, odbywają się konsultacje. Proces inwestycyjny ruszył, ale zanim wnioskowana przez was kwota będzie mogła być wykorzystana minie jeszcze kilka lat.
  7. Wojewódzki Szpital zespolony w Elblągu – 25 mln. Na ten temat nie będę się wypowiadał, bo nie znam sytuacji.

Rządzenie to trudna sztuka. Bycie opozycją, która jest realną alternatywą dla rządzących, jest równie wymagające. Opozycja w Polsce niestety nie wykonuje swojej pracy. Sądzi, że wyborcy nie mają pamięci, rozumu, umiejętności logicznego myślenia. Co więcej, że są pozbawieni wiedzy i nie chcą też wiedzy posiadać.

Całe szczęście opozycyjny projekt: Polacy to ciemna masa i we wszystko uwierzą, grzęźnie w mule historii i pogrąży tych, którzy uporczywie próbują go realizować.

Donald Tusk twierdzi, że wystarczą mu dwa tygodnie po dojściu do władzy, aby Bruksela wypłaciła Polsce należne środki. Skoro taki z niego czarodziej to niech na początek „załatwi” kilka miliardów euro, aby zrealizować wnioski składane przez jego koleżanki i kolegów. W przeciwnym razie przestańcie zawracać nam głowę.

Jerzy Szmit

Tagi: drogiElbląginfrastrukturainwestycjeKOobwodniceOlsztynopinie olsztynPiotr GrzymowiczPOport w Elblągusamorządtotalna opozycjaUnia Europejska
UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

Co wiecie o Wielkim Resecie?

Następny artykuł

Sobotnie zajęcia na Powszechnym Uniwersytecie Nauczania Chrześcijańsko-Społecznego

Podobne artykuły

Polregio
Warmia i Mazury

PO z PSL niszczy kolej regionalną. To przez nich staną pociągi

30 stycznia 2023
181
Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd
Warmia i Mazury

Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd

22 stycznia 2023
212
Tylko Niepodległość
Warmia i Mazury

Tylko Niepodległość

18 stycznia 2023
40
W dniu 20.12.2022r, pięć miesięcy przed umownym terminem, udostępniono kierowcom odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy. W ramach zadania wybudowana została droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym. Powstał na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt. Oprócz jezdni głównej, w ramach zadania wykonana została budowa dodatkowych jezdni obsługujących tereny przyległe. Ponadto przebudowane zostały drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z S5. Cel inwestycji Budowa nowego odcinka S5, z uwagi na połączenie obwodnicy Ostródy oraz drogi krajowej nr 15 z drogą krajową nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy, spowoduje wyprowadzenie ruchu tranzytowego w kierunku Iławy z miejscowości Morliny, Tyrowo, Wirwajdy oraz zachodniej części Ostródy. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu poprzez rozdzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego, rowerowego i pieszego. Zmniejszeniu ulegnie natężenie ruchu na drogach alternatywnych o niższych parametrach przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu na tych drogach. Pierwszy krok do połączenia A1 z S7 Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Łączna ich długość to ponad 12 km i razem stanowią ciąg drogi ekspresowej będący częścią docelowego przebiegu S5 na odcinku Grudziądz (A1) - Ostróda (S7). Będzie to element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn - Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko. Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo- Wirwajdy wpisany został do realizacji kilka lat temu dzięki uporowi ówczesnego wiceministra transportu Jerzego Szmita. Uważany wówczas za mało istotny (w końcu to tylko 5 kilometrów) stał się dzisiaj nie tylko wytchnieniem dla Ostródy, która pozbyła się ruchu tranzytowego na kierunku Iława Olsztyn, ale również nadzieją na normalne życie dla mieszkańców kilku okolicznych miejscowości przez które dotychczas przebiegał ten tranzyt. Gminna wieść niesie, że wdzięczni mieszkańcy Ostródy, Tyrowa, Wirwajd i Nastajek zamierzają wystąpić z petycją, aby wspomniany odcinek Ornowo-Wirwajdy nazwać imieniem Jerzego Szmita.
Warmia i Mazury

Aleja im. Jerzego Szmita?

13 stycznia 2023
170
„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej
Warmia i Mazury

„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej

13 stycznia 2023
288
Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu
Warmia i Mazury

Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu

9 stycznia 2023
97
Następny artykuł
Sobotnie zajęcia na Powszechnym Uniwersytecie Nauczania Chrześcijańsko-Społecznego

Sobotnie zajęcia na Powszechnym Uniwersytecie Nauczania Chrześcijańsko-Społecznego

ciągnik za długi sąsiada

Finał głośnej sprawy „komornika, który zajął ciągnik za długi sąsiada”

Sukces negocjacyjny Polski w Brukseli

Sukces negocjacyjny Polski w Brukseli

S16

Via Baltica - szansa na rozwój gospodarczy regionu

Zaloguj się login żeby komentować

Ostatnio popularne

Depopulacja - Polska

Depopulacja Polski

18 stycznia 2022
16.5k
depopulacja Francja

Depopulacja Francji

7 kwietnia 2022
3.3k
Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

21 kwietnia 2022
3.2k
Jezus-Barabasz

Dlaczego zabito Jezusa Chrystusa?

13 kwietnia 2022
3.2k
Co powstanie w miejscu szubienic?

Co powstanie w miejscu szubienic?

6 kwietnia 2022
3.1k
NSZ

NSZ – druga siła podziemnej Polski

15 maja 2022
2.9k
komuna na 4 łapy

III RP – historyczna klęska Polaków

21 czerwca 2022
2.9k
Ostatnia Wieczerza

Powstanie Kościoła

6 lipca 2022
2.9k
Władysław Grabski – endecki polityk

Władysław Grabski – endecki polityk

19 lipca 2022
2.8k
mieczyk-chrobrego

Obóz Wielkiej Polski – przeciwnicy sanacji

10 czerwca 2022
2.8k
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja aksjologia Armia Czerwona dekomunizacja Donald Tusk edukacja energetyka geopolityka gospodarka historia Polski II wojna światowa Joe Biden KO komunizm koronawirus Kościół Katolicki kultura Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej Rafał Trzaskowski Rosja Rząd RP samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wartości wojna Władimir Putin ZSRR
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In