Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej

Antoni Górski
13 stycznia 2023
Warmia i Mazury
Czas czytania (około): 3 minut
0
A A
„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej

W Informacjach TVP 3 Olsztyn ukazał się materiał pt. „Magazyny czy krajobraz? Mieszkańcy Gietrzwałdu podzieleni”. Materiał nierzetelny, tendencyjny, a mówiąc prostolinijnie – kłamliwy. Ukazał się dnia 12.01.2023 r. o godz. 18.30 i 21.30, a redagował go Przemysław Pawłowski.[1]

Materiał zrobiony nierzetelnie, tendencyjnie, nie wyraża prawdy. Manipulacje, wyraźnie pod życzenie wójta Gietrzwałdu, Jana Kasprowicza, przejawiają się w każdym wątku. Wójt od początku swojej kadencji „wsławił” się swoim specyficznym podejściem do Gietrzwałdu i szerzej – do Świętej (sam się tą nazwą posługuje) Warmii. Swoje ideologiczne oblicze odkrył już na początku kadencji, w 2018 r. pozbywając się dwojga wartościowych osób w osobliwy sposób. Zarzucił im szerzenie … „martyrologii” i „kato-nacjonalizmu” poprzez „katolicko-narodową indoktrynację”.

Wójt chwali się zgodą na inwestycję takich instytucji jak: Wody Polskie, Sanepid, Ochrona środowiska. Nie wspomniał, że starą metodą peerelowskich aparatczyków, zresztą bez konsultacji społecznych, poinformował Mieszkańców i Zainteresowanych o tym w dzień przed Wigilią Bożego Narodzenia – czas świąteczny. Ja też nie mógłbym przejść obojętnie wobec, np. budowy gigacentrum pod murami Wawelu. Dawał czas 7-miu dni na zapoznanie się ze sprawą i ewentualne wniesienie uwag do 30.12.2022 r. Musiał zdawać sobie sprawę, że ludzie zaprzątnięci przygotowaniami do Świąt i Sylwestra, nie będą mieli czasu na wypowiadanie się w sprawie budowy niemieckiego molocha – Lidla.

Wójt z nieskrywaną satysfakcją, że w swoim mniemaniu ma mocny argument, odwołuje się nawet do Bismarcka. Ten polakożerca, tory kolejowe odsunął na 3 km od Gietrzwałdu, ale z innego powodu. Stację kolejową zaś zrobił w Biesalu, bo chciał by pielgrzymi dojeżdżali albo dochodzili 5 km. Byle jak najdalej od Sanktuarium! Wójt Kasprowicz przebił Bismarcka, bo nie robi niemieckiego giganta z dala od Gietrzwałdu, ale go zasłoni. Iście diabelska sztuczka.

Cały materiał obliczony został na ośmieszenie przeciwników Lidla, pokazując niekonsekwentnych w swoich wypowiedziach mieszkańców. Nawet jeden z nich wspomniał o gruntach rolnych, tylko zapomniał dodać, że one są III i IV klasy! „Pod nóż pójdzie” piękna aleja dębowa. To jest gwałt na naszej pięknej ziemi! Drugi mówił o bezrobociu, … którego nie ma i zatrudnieniu 250 osób w początkowym okresie. To co, co drugi mieszkaniec Gietrzwałdu tam będzie pracował? Gietrzwałd liczy bowiem nieco ponad 500 mieszkańców razem z dziećmi i osobami starszymi. Czy raczej będą to dojeżdżający, a nawet osoby z zagranicy? O zwolnieniu Lidla z podatku na 3 lata też nie wspomniał. Znając praktyki takich gigantów (różne sztuczki do obejścia: sprawa Leclerc/Carrefour – 2006 r.; Alfy/Aury – 2013 r.), to podatku gmina nie będzie widziała przez wiele lat. Czy to musi się dziać w Polsce?

Jaki zatem interes zrobi gmina Gietrzwałd? Interes na pewno, i to dobry, zrobi właściciel przedsiębiorstwa „Rolłajsy” z Łajs. Za PRL-u był skromnym urzędnikiem PGR-u, a za czasów transformacji ustrojowej dzierżawcą gruntów popegeerowskich. Gdy nadarzyła się okazja, korzystając z prawa pierwokupu, nabył majątek za przysłowiowy cetnar (50 kg, jeden worek) żyta, stając się właścicielem latyfundium, którego nie powstydziłby się sam Radziwiłł. Ziemia rolnicza „chodzi” po 40 000 zł za hektar. Natomiast odrolniona działka budowlana warta jest co najmniej dwadzieścia pięć razy tyle.

Pan redaktor tendencyjnie pokazuje drogę w stronę do Łajs, a do Gietrzwałdu od strony Woryt. Wygląda jakby redaktor „poszedł na łatwiznę” i opierał się na starych ujęciach filmowych. To jest kłamstwo a nie profesjonalizm. Prawda wygląda tak jak na załączonym zdjęciu.

Poza tym szubienice, komunistyczne sowieckie/rassijskie/moskiewskie ścierwo, Pomnik Wdzięczności [zbrodniczej] Armii Czerwonej – czerwonych bydlaków, okupanta Polski, któremu tak nisko kłania się czerwony towarzysz Grzymowicz, tym samym stając po stronie raszystów, w Olsztynie należy zburzyć!

Antoni Górski


  1. https://olsztyn.tvp.pl/65622580/magazyny-czy-krajobraz-mieszkancy-gietrzwaldu-podzieleni
Tagi: Gietrzwałdhandelkonsultacjeopinie olsztynOtto von BismarcksamorządTVP
UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

Nauczanie społeczne Kościoła: jego natura i możliwości aplikacyjne

Następny artykuł

Aleja im. Jerzego Szmita?

Podobne artykuły

Polregio
Warmia i Mazury

PO z PSL niszczy kolej regionalną. To przez nich staną pociągi

30 stycznia 2023
181
Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd
Warmia i Mazury

Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd

22 stycznia 2023
212
Tylko Niepodległość
Warmia i Mazury

Tylko Niepodległość

18 stycznia 2023
40
W dniu 20.12.2022r, pięć miesięcy przed umownym terminem, udostępniono kierowcom odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy. W ramach zadania wybudowana została droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym. Powstał na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt. Oprócz jezdni głównej, w ramach zadania wykonana została budowa dodatkowych jezdni obsługujących tereny przyległe. Ponadto przebudowane zostały drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z S5. Cel inwestycji Budowa nowego odcinka S5, z uwagi na połączenie obwodnicy Ostródy oraz drogi krajowej nr 15 z drogą krajową nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy, spowoduje wyprowadzenie ruchu tranzytowego w kierunku Iławy z miejscowości Morliny, Tyrowo, Wirwajdy oraz zachodniej części Ostródy. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu poprzez rozdzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego, rowerowego i pieszego. Zmniejszeniu ulegnie natężenie ruchu na drogach alternatywnych o niższych parametrach przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu na tych drogach. Pierwszy krok do połączenia A1 z S7 Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Łączna ich długość to ponad 12 km i razem stanowią ciąg drogi ekspresowej będący częścią docelowego przebiegu S5 na odcinku Grudziądz (A1) - Ostróda (S7). Będzie to element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn - Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko. Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo- Wirwajdy wpisany został do realizacji kilka lat temu dzięki uporowi ówczesnego wiceministra transportu Jerzego Szmita. Uważany wówczas za mało istotny (w końcu to tylko 5 kilometrów) stał się dzisiaj nie tylko wytchnieniem dla Ostródy, która pozbyła się ruchu tranzytowego na kierunku Iława Olsztyn, ale również nadzieją na normalne życie dla mieszkańców kilku okolicznych miejscowości przez które dotychczas przebiegał ten tranzyt. Gminna wieść niesie, że wdzięczni mieszkańcy Ostródy, Tyrowa, Wirwajd i Nastajek zamierzają wystąpić z petycją, aby wspomniany odcinek Ornowo-Wirwajdy nazwać imieniem Jerzego Szmita.
Warmia i Mazury

Aleja im. Jerzego Szmita?

13 stycznia 2023
170
Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu
Warmia i Mazury

Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu

9 stycznia 2023
97
Styczeń na placu budowy drogi ekspresowej S61
Warmia i Mazury

Styczeń na placu budowy drogi ekspresowej S61

9 stycznia 2023
64
Następny artykuł
W dniu 20.12.2022r, pięć miesięcy przed umownym terminem, udostępniono kierowcom odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy. W ramach zadania wybudowana została droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym. Powstał na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt. Oprócz jezdni głównej, w ramach zadania wykonana została budowa dodatkowych jezdni obsługujących tereny przyległe. Ponadto przebudowane zostały drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z S5. Cel inwestycji Budowa nowego odcinka S5, z uwagi na połączenie obwodnicy Ostródy oraz drogi krajowej nr 15 z drogą krajową nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy, spowoduje wyprowadzenie ruchu tranzytowego w kierunku Iławy z miejscowości Morliny, Tyrowo, Wirwajdy oraz zachodniej części Ostródy. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu poprzez rozdzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego, rowerowego i pieszego. Zmniejszeniu ulegnie natężenie ruchu na drogach alternatywnych o niższych parametrach przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu na tych drogach. Pierwszy krok do połączenia A1 z S7 Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Łączna ich długość to ponad 12 km i razem stanowią ciąg drogi ekspresowej będący częścią docelowego przebiegu S5 na odcinku Grudziądz (A1) - Ostróda (S7). Będzie to element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn - Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko. Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo- Wirwajdy wpisany został do realizacji kilka lat temu dzięki uporowi ówczesnego wiceministra transportu Jerzego Szmita. Uważany wówczas za mało istotny (w końcu to tylko 5 kilometrów) stał się dzisiaj nie tylko wytchnieniem dla Ostródy, która pozbyła się ruchu tranzytowego na kierunku Iława Olsztyn, ale również nadzieją na normalne życie dla mieszkańców kilku okolicznych miejscowości przez które dotychczas przebiegał ten tranzyt. Gminna wieść niesie, że wdzięczni mieszkańcy Ostródy, Tyrowa, Wirwajd i Nastajek zamierzają wystąpić z petycją, aby wspomniany odcinek Ornowo-Wirwajdy nazwać imieniem Jerzego Szmita.

Aleja im. Jerzego Szmita?

Olsztyn dba o jeden zabytek. O szubienice!

Olsztyn dba o jeden zabytek. O szubienice!

Proroctwo na 2023 dla Warmii i Mazur

Proroctwo na 2023 dla Warmii i Mazur

Grunt to grunt, czyli jak dogonić Gierka

Grunt to grunt, czyli jak dogonić Gierka

Zaloguj się login żeby komentować

Ostatnio popularne

Depopulacja - Polska

Depopulacja Polski

18 stycznia 2022
16.5k
depopulacja Francja

Depopulacja Francji

7 kwietnia 2022
3.3k
Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

21 kwietnia 2022
3.2k
Jezus-Barabasz

Dlaczego zabito Jezusa Chrystusa?

13 kwietnia 2022
3.2k
Co powstanie w miejscu szubienic?

Co powstanie w miejscu szubienic?

6 kwietnia 2022
3.1k
NSZ

NSZ – druga siła podziemnej Polski

15 maja 2022
2.9k
komuna na 4 łapy

III RP – historyczna klęska Polaków

21 czerwca 2022
2.9k
Ostatnia Wieczerza

Powstanie Kościoła

6 lipca 2022
2.9k
Władysław Grabski – endecki polityk

Władysław Grabski – endecki polityk

19 lipca 2022
2.8k
mieczyk-chrobrego

Obóz Wielkiej Polski – przeciwnicy sanacji

10 czerwca 2022
2.8k
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja aksjologia Armia Czerwona dekomunizacja Donald Tusk edukacja energetyka geopolityka gospodarka historia Polski II wojna światowa Joe Biden KO komunizm koronawirus Kościół Katolicki kultura Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej Rafał Trzaskowski Rosja Rząd RP samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wartości wojna Władimir Putin ZSRR
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In