Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

Szybką koleją z Olsztyna do Giżycka

Redakcja
6 maja 2022
Warmia i Mazury
Czas czytania (około): 3 minut
0
A A
Pociąg pasażerski stojący przy peronie stacji Kętrzyn 22.04.2022 | fot. Tomasz Kiełbasa

Pociąg pasażerski stojący przy peronie stacji Kętrzyn 22.04.2022 | fot. Tomasz Kiełbasa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy drugiego odcinka linii Ełk – Korsze. Rozpisano przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Inwestycja usprawni podróże w województwie warmińsko-mazurskim oraz na sieci kolejowej. Możliwe będą szybsze i wygodniejsze podróże. Realizację robót zaplanowano po 2023 roku.

Inwestycja zwiększy dostępność i sprawność kolei w województwie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują modernizację odcinka Giżycko – Korsze na linii Ełk – Korsze (nr 38). Ogłoszone zostało postępowanie przetargowe, które pozwoli wyłonić wykonawcę robót.

Wygodna i szybka trasa kolejowa na Mazurach

Przetarg ogłoszono na 50-kilometrowy odcinek Giżycko – Korsze. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Czas przejazdu planowany po pracach, to poniżej 2 godz. Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni elektryfikacja linii. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co również przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że oferta podróży może być bardziej atrakcyjna – będzie mogło jeździć więcej pociągów.

Planowana inwestycja zakłada, że podróżni zyskają dostępniejsze 4 stacje (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo). Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wzrost poziomu bezpieczeństwa zapewni przebudowa 38 przejazdów kolejowo-drogowych i 84 obiektów inżynieryjnych m.in. mostów i wiaduktów. Przewidziano wiadukt drogowy w Sterławkach Wielkich. Sprawny ruch pociągów umożliwi lokalne centrum sterowania w Korszach.

csm Giżycko Korsze

Przygotowania do elektryfikacji odcinka Ełk – Giżycko

W ramach pierwszego etapu inwestycji na odcinku Ełk – Giżycko rozpoczynają się pierwsze prace związane z elektryfikacją trasy. Wykonawca gromadzi materiały i przygotowuje teren pod przyszłe prace. Specjalny sprzęt będzie montował fundamenty pod słupy, na których finalnie rozwieszona będzie sieć trakcyjna. Demontowana jest stara infrastruktura na stacjach i przystankach.

Roboty na odcinku Ełk – Giżycko w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” zostały zaplanowane do I kw. 2024 roku. Wartość prac to 649 mln zł netto. Projekt jest dofinansowany z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania to 499 mln zł.

Kolejne etap projektu – na odcinku Giżycko – Korsze – zaplanowano do realizacji po 2023 roku.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PKP PLK

Tagi: EłkGiżyckoKętrzynkolejOlsztynopinie olsztynPKPtransport publicznywykluczenie komunikacyjne
UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

O góralu i o pewnym Panu

Następny artykuł

Przemówienie Józefa Becka

Podobne artykuły

Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd
Warmia i Mazury

Opcja niemiecka w Radzie Gminy Gietrzwałd

22 stycznia 2023
154
Tylko Niepodległość
Warmia i Mazury

Tylko Niepodległość

18 stycznia 2023
38
W dniu 20.12.2022r, pięć miesięcy przed umownym terminem, udostępniono kierowcom odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy. W ramach zadania wybudowana została droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym. Powstał na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt. Oprócz jezdni głównej, w ramach zadania wykonana została budowa dodatkowych jezdni obsługujących tereny przyległe. Ponadto przebudowane zostały drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z S5. Cel inwestycji Budowa nowego odcinka S5, z uwagi na połączenie obwodnicy Ostródy oraz drogi krajowej nr 15 z drogą krajową nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy, spowoduje wyprowadzenie ruchu tranzytowego w kierunku Iławy z miejscowości Morliny, Tyrowo, Wirwajdy oraz zachodniej części Ostródy. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu poprzez rozdzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego, rowerowego i pieszego. Zmniejszeniu ulegnie natężenie ruchu na drogach alternatywnych o niższych parametrach przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa ruchu na tych drogach. Pierwszy krok do połączenia A1 z S7 Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Łączna ich długość to ponad 12 km i razem stanowią ciąg drogi ekspresowej będący częścią docelowego przebiegu S5 na odcinku Grudziądz (A1) - Ostróda (S7). Będzie to element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn - Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko. Odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo- Wirwajdy wpisany został do realizacji kilka lat temu dzięki uporowi ówczesnego wiceministra transportu Jerzego Szmita. Uważany wówczas za mało istotny (w końcu to tylko 5 kilometrów) stał się dzisiaj nie tylko wytchnieniem dla Ostródy, która pozbyła się ruchu tranzytowego na kierunku Iława Olsztyn, ale również nadzieją na normalne życie dla mieszkańców kilku okolicznych miejscowości przez które dotychczas przebiegał ten tranzyt. Gminna wieść niesie, że wdzięczni mieszkańcy Ostródy, Tyrowa, Wirwajd i Nastajek zamierzają wystąpić z petycją, aby wspomniany odcinek Ornowo-Wirwajdy nazwać imieniem Jerzego Szmita.
Warmia i Mazury

Aleja im. Jerzego Szmita?

13 stycznia 2023
164
„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej
Warmia i Mazury

„Rzetelność” TVP3 Olsztyn w sprawie centrum logistycznego niemieckiej sieci handlowej

13 stycznia 2023
278
Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu
Warmia i Mazury

Nieudane negocjacje Zarządu Województwa z Komisją Europejską w sprawie modernizacji portu w Elblągu

9 stycznia 2023
74
Styczeń na placu budowy drogi ekspresowej S61
Warmia i Mazury

Styczeń na placu budowy drogi ekspresowej S61

9 stycznia 2023
56
Następny artykuł
Przemówienie Józefa Becka w Sejmie (5 maja 1939 roku)

Przemówienie Józefa Becka

metropolia Szmit

Metropolia Olsztyn

niemiecki orzeł

Widziane z Torunia: Ważny tydzień w Niemczech

Jarosław Babalski

Olsztyński "teatr pozorów"

Zaloguj się login żeby komentować

Ostatnio popularne

Depopulacja - Polska

Depopulacja Polski

18 stycznia 2022
16.5k
depopulacja Francja

Depopulacja Francji

7 kwietnia 2022
3.3k
Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

Jedwabny szlak – Inicjatywa Pasa i Szlaku

21 kwietnia 2022
3.2k
Jezus-Barabasz

Dlaczego zabito Jezusa Chrystusa?

13 kwietnia 2022
3.2k
Co powstanie w miejscu szubienic?

Co powstanie w miejscu szubienic?

6 kwietnia 2022
3.1k
NSZ

NSZ – druga siła podziemnej Polski

15 maja 2022
2.9k
Ostatnia Wieczerza

Powstanie Kościoła

6 lipca 2022
2.9k
komuna na 4 łapy

III RP – historyczna klęska Polaków

21 czerwca 2022
2.9k
Władysław Grabski – endecki polityk

Władysław Grabski – endecki polityk

19 lipca 2022
2.8k
mieczyk-chrobrego

Obóz Wielkiej Polski – przeciwnicy sanacji

10 czerwca 2022
2.8k
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja aksjologia Armia Czerwona dekomunizacja Donald Tusk edukacja energetyka geopolityka gospodarka historia historia Polski II wojna światowa Joe Biden KO komunizm koronawirus Kościół Katolicki Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej Rafał Trzaskowski Rosja Rząd RP samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wartości wojna Władimir Putin ZSRR
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In