Niedawno, bo 4 maja br., do szkoły wróciły wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a już 17 maja uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym 50 proc./50 proc.). Natomiast 31 maja wszyscy uczniowie uczyć się będą już stacjonarnie.
Powrót dzieci i młodzieży do szkół, po półrocznym okresie zdalnej nauki, generuje potrzebę wsparcia uczniów w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego.
Jeszcze w tym roku szkolnym mogą być organizowane zajęcia wspomagające dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz klas szkół ponadpodstawowych.
Zgodnie z projektem opracowanym przez MEiN każda szkoła będzie miała do dyspozycji pulę godzin stanowiącą iloczyn liczby oddziałów szkolnych oraz liczby godzin (10 godzin) przypadającej na oddział (przeliczeniowo).
Dyrektorzy szkół – w zależności od potrzeb uczniów oraz możliwości organizacyjnych – będą mogli organizować zajęcia wspomagające w dwóch okresach:
* od 31 maja 2021 r. do 24 czerwca 2021 r.,
* od 2 września 2021 r. do 22 grudnia 2021 r.
Aby zorganizować zajęcia wspomagające wystarczy, że dyrektor szkoły złoży do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta informację o zajęciach wspomagających zaplanowanych do realizacji.
Informacje składane przez dyrektora szkoły będą zawierały jedynie liczbę godzin zajęć wspomagających zaplanowanych do realizacji oraz listę przedmiotów zaplanowanych do realizacji w ramach tych zajęć.
O organizacji zajęć wspomagających w szkole decydować będzie dyrektor w uzgodnieniu z radą pedagogiczną. Na sfinansowanie wsparcia uczniów w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego rząd przeznacza 187 milionów złotych.
Udział uczniów w zajęciach wspomagających nie jest obowiązkowy – zajęcia będą organizowane dla chętnych uczniów.
Krzysztof Marek Nowacki