Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

KO i PSL blokują budowę obwodnic Nidzicy i Kętrzyna

konferencja obwodnice

Obecny rząd PiS robi wiele, żeby wyrównać szanse Warmii i Mazur wobec reszty kraju. Widać to po rozbudowie infrastruktury drogowej. Jednak samorząd wojewódzki zamiast korzystać z przyznawanych przez władzę pieniędzy na drogi i kolej, rezygnuje z nich. Tym razem z obwodnic Nidzicy i Kętrzyna.

O tym, jak wygląda prawda o działaniu rządów Koalicji Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego w sejmiku warmińsko-mazurskim mówili w środę 27 września na konferencji prasowej radni wojewódzcy z klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. Opowiedzieli dziennikarzom o bulwersującej praktyce zarządu województwa. Okazuje się, że pod znakiem zapytania stoi budowa obwodnic Kętrzyna i Nidzicy.

— Mowa o dużych pieniądzach przyznanych przez polski rząd na budowę dróg. Samorząd województwa złożył wnioski o dotacje, a kiedy zostały przyznane, odstępuje od realizacji tych inwestycji —ogłosił radny wojewódzki Paweł Czemiel.

Rząd dał, samorząd blokuje

Obwodnica Kętrzyna miała być realizowana w latach 2022-2025. Koszt jej budowy to 126 milionów złotych, a dofinansowanie przekazane przez rząd to 63 miliony złotych. Obwodnica Nidzicy miała kosztować 49,5 miliona złotych, a dotacja rządu wynosi 25 milionów złotych.

Samorządy gminy i powiatu nidzickiego zadeklarowały również swój wkład w wysokości 8 milionów złotych, to kolejne 15 procent wartości inwestycji.

— Zarząd złożył wnioski i otrzymał dofinansowanie. Na ostatniej sesji dowiedzieliśmy się, że zarząd województwa mimo otrzymanej dotacji nie ma zamiaru realizować inwestycji. I to mimo chęci zaangażowania się także samorządów z okolicy Kętrzyna — powiedział Paweł Czemiel.

Według relacji radnego, rezygnacja z szansy, którą jest 50-procentowe dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, to paraliżowanie rozwoju regionu.

— To my zabiegaliśmy o te inwestycje i uparcie o nie dopytywaliśmy zarząd województwa. Informacje, które do nas dotarły, powinny być ostrzeżeniem dla mieszkańców województwa. Marnujemy szanse, które mogą szybko się nie pojawić — alarmuje radny wojewódzki z PiS.

Wcześniej już zrezygnowali

Dramatyzmu sytuacji dodaje fakt, że to nie pierwsza taka sytuacja. Wcześniej, zarząd województwa kierowany przez polityków KO i PSL zrezygnował z dotacji na połączenia kolejowe. O sprawie było głośno w całej Polsce.

— To skandal, że z 11 mld zł, które będą wydatkowane na Kolej Plus, do warmińsko-mazurskiego nie trafi ani złotówka. Jest dobra wola rządu i spółki PKP PLK, ale województwo złożyło nieprawidłowy wniosek. We wniosku, który złożono dopisano, że projekty powinny być zrealizowane całkowicie z pieniędzy rządowych — mówił wówczas Jerzy Szmit, polityk PiS zaangażowany w rozwój infrastruktury komunikacyjnej regionu.

Władze samorządowe regionu nie chciały wówczas przyjąć wyjątkowo wysokich, bo sięgających 85 procent, dotacji. Politycy KO i PSL argumentowali, że to zbyt mało i regionu na nie stać na nie. W ten sposób została utracona szansa na budowę połączeń Czerwonka – Biskupiec – Mrągowo – Mikołajki – Orzysz oraz Ełk – Olecko – Gołdap.

konferencja radni PiS

Wykluczenie komunikacyjne

— Zarówno Rządowy Funduszu Rozwoju Dróg, jak Kolej Plus mogą pomóc skutecznie zwalczyć wykluczenie komunikacyjne, które tak doskwiera naszemu regionowi. Tym bardziej dziwi działanie zarządu województwa — stwierdza Paweł Czemiel.

Ten sam radny już kilka miesięcy temu alarmował, że są sygnały świadczące o niechęci zarządu województwa do skorzystania Radny Czemiel stwierdził też, że wątpliwe jest, by województwo z programu budowy obwodnic, które są budowane w ciągu dróg wojewódzkich.

Radni PiS, którzy są w opozycji w sejmiku warmińsko-mazurskim wskazują na zatrważające dane statystyczne. Zgodnie z nimi przez ostatnie 20 lat nasz region traci. To, ich zdaniem, efekt braku polityki prorozwojowej kolejnych zarządów województwa. Przez te lata produkt krajowy naszego województwa spadł z 77 procent średniej krajowej do 61,62 procent. Politycy PiS uważają, że jedną z recept na zmianę tego trendu są właśnie inwestycje komunikacyjne w regionie.

Marek Adam

UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

Sakramenty szczególnej wierności

Następny artykuł

Czy Polska przestanie istnieć?

Następny artykuł
von den Leyen

Czy Polska przestanie istnieć?

sesja RMO

Strategia Nieudolności Piotra Grzymowicza

Kretyn, pożyteczny idiota czy ruski agent? – co za różnica?

Kretyn, pożyteczny idiota czy ruski agent? - co za różnica?

Pruszków 1944

Obóz w Pruszkowie

Zaloguj się login żeby komentować
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja antyPiS bezpieczeństwo Donald Trump Donald Tusk edukacja geopolityka gospodarka historia Polski II wojna światowa Jerzy Szmit KO koalicja 13 grudnia komunizm Kościół Katolicki kultura Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej prawo PSL Rosja samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna koalicja totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wiara wojna wybory zbrodnie komunistyczne
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Ułatwienia dostępu

Ułatwienia dostępu

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Odwrotny kontrastOdwrotny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreśl łączaPodkreśl łącza
  • Prosta czcionkaProsta czcionka
  • Resetuj Resetuj