W odpowiedzi na Państwa artykuł https://opinie.olsztyn.pl/olsztyn/miasto-ktore-sie-zwija-szybciej-niz-dywan-na-likwidacji-sklepu-z-persami/, nie ma planów przeniesienia działalności Michelin z Olsztyna do Rumunii. Olsztyńska fabryka od lat pełni kluczową rolę w sieci produkcyjnej Grupy Michelin i pozostaje istotnym elementem globalnej strategii firmy. To największy pracodawca w regionie, który zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.
Michelin regularnie analizuje swoje procesy produkcyjne, aby dostosować je do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów. Wszelkie decyzje w tym zakresie są podejmowane z myślą o długoterminowym rozwoju firmy oraz jej pracowników.
W 2024 roku Michelin podjął decyzję o zamknięciu produkcji opon ciężarowych w fabryce w Olsztynie. Decyzja ta nie wiązała się ze zwolnieniami – pracownicy, których ta decyzja dotyczyła, zostali przeniesieni na nowe stanowiska w olsztyńskiej fabryce. Głównym powodem tej decyzji była znacząca zmiana struktury europejskiego rynku opon ciężarowych.
Michelin realizuje strategię produkcji bliżej rynków zbytu, co pozwala usprawnić obsługę klientów dzięki bardziej efektywnemu i ekologicznemu łańcuchowi dostaw. To lokalne podejście, w połączeniu ze zmianami w segmencie opon ciężarowych, prowadziło do strukturalnej nadwyżki mocy produkcyjnych i niedostatecznego obciążenia zakładu w Olsztynie. Efektem tego było przeniesienie produkcji opon ciężarowych do trzech europejskich zakładów Michelin: w Arandzie, Alessandrii i Zalău, które mają wolne moce produkcyjne i są w stanie sprostać wymaganiom rynku.
Jednocześnie w fabryce w Olsztynie prowadzone są inwestycje w segmencie opon do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Unowocześnienie linii produkcyjnych pozwoli na rozszerzenie oferty w segmencie opon 18″ i większych, w odpowiedzi na zapotrzebowanie wynikające m.in. z elektryfikacji rynku motoryzacyjnego.
Patryk Jeziorski