Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  •    
  • Kontakt
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Opinie Olsztyn

Konsekwencje delegalizacji pracy domowej

Konsekwencje delegalizacji pracy domowej

Zakaz prac domowych to temat do lat wracający z początkiem każdego niemal roku szkolnego. Negatywne nastawienie do prac domowych kreują: prasa, portale społecznościowe, a ostatnio nawet partie polityczne.

W publikowanych tekstach zajmujących się przedmiotową kwestią ogniskują się obiegowe opinie,wśród których często przewija się populistyczna zapowiedź całkowitej likwidacji prac domowych. Celem umieszczanych w sieci wypowiedzi nie jest jednak coraz częściej rzetelna debata, lecz podsycanie emocji odbiorców tego przekazu i generowanie konfliktu na linii rodzice – nauczyciele i nauczyciele – uczniowie .

Podobnie jest i dzisiaj, tuż po wyborach do parlamentu. Aby odwrócić uwagę od spraw ważnych, chociaż oczywiście i edukacja jest taką ważną kwestią, lewicowo-liberalna koalicja wpisała na swoje sztandary radykalne rozstrzygnięcie kwestii prac domowych. Prace domowe, będące do tej pory kwestią decyzji nauczyciela, mają zostać w szkołach podstawowych „zdelegalizowane”.

Problemem w polskiej szkole nigdy nie były i nie są jednak same prace domowe, ale słabo do pracy przygotowani niektórzy pedagodzy. Pedagodzy, którym zdarza się czasami, w szczególności w starszych klasach szkoły podstawowej, nie korelować ze sobą ani ilości, ani „rozmiarów” zadawanych przez siebie prac domowych. Również kontrowersyjna jest czasami jakość tych zadawanych prac będących czasami tylko „sztuką dla sztuki”.

Autorytarnie zadekretowany, przez lewicowo- liberalną większość w sejmie, zakaz prac domowych, niczego dobrego uczniom i ich rodzicom nie przyniesie. Odwrotnie, odebranie nauczycielom narzędzia indywidualizującego pracę z dzieckiem, przyczyni się do obniżenia efektywności kształcenia.

Zadania domowe umiejętnie stosowane funkcjonują przecież w całej Europie. Nawet w wiodącej prym w edukacji Finlandii, jakże często stawianej jako niedościgniony wzór, 15-letni uczniowie spędzają średnio trzy godziny tygodniowo na odrabianiu zadań domowych.

Tymczasem mający objąć rządy w Polsce, a więc też i w MEiN przedstawiciele liberalnej lewicy na czele z Tuskiem, autorytarnie chcą zlikwidować zadania domowe w szkole podstawowej.

Jeśli ten absurdalny, wysoce populistyczny, pomysł zostanie zrealizowany, to jakość kształcenia dzieci ulegnie zdecydowanemu obniżeniu, a konsekwencją będzie obniżenie poziomu polskiego szkolnictwa, które po ośmiu latach zapaści w okresie rządów PO-PSL zaczęło wyraźnie wychodzić na prostą.

Zaniepokojeni o wyniki edukacyjne swoich dzieci rodzice zmuszeni będą do sięgnięcia po korepetytorów, dla których rozpoczną się edukacyjne żniwa. Przecież nie trzeba być profesorem, aby wiedzieć, że jest bardzo silna korelacja pomiędzy lepszymi wynikami uczniów a ilością, a zwłaszcza jakością prac domowych. Korelacja ta występuje zwłaszcza w klasach starszych (siódmych i ósmych), gdzie praca domowa spełnia ważne funkcje dydaktyczne, począwszy od utrwalania wiadomości zdobytych podczas zajęć w szkole, poprzez rozwijanie inicjatywy ucznia, po kształcenie samodzielności myślenia i działania.

Praca domowa powinna być systematycznie kontrolowana i oceniana przez nauczycieli. Daje to bowiem informację zwrotną nauczycielowi – między innymi o tym, czy uczeń opanował określone treści oraz jak pokierować nauczaniem, by było ono bardziej efektywne i uwzględniało predyspozycje dziecka.

Takie ad hoc majstrowanie przy oświacie przypomina inny „genialny” pomysł Platformy Obywatelskie i jej lidera Tuska. Pomysł związany z ustawowym obowiązkiem szkolnym dla 6-latków.

Za ten bezsens z niedawnej przeszłości już nas funkcjonariusze z PO przepraszali i obiecywali, że już nie będą nigdy tak majstrować przy oświacie.

Okazuje się jednak, że doktryna PO dwa razy obiecać to jak raz zrealizować oznacza, że obietnice niemajstrowania przy oświacie jest już przez PO dawno spełniona. Działacze PO i wspomagająca ich Polska 2050 ponownie majstrują i chcą zdelegalizować prace domowe we wszystkich klasach szkoły podstawowej w tym, o zgrozo, w siódmych i ósmych.

Keram 

UdostępnijTweetujWyślij
Poprzedni artykuł

Nie chcą reparacji od Niemiec…

Następny artykuł

Uwaga! Grzymowicz gmera w naszych portfelach

Następny artykuł
Uwaga! Grzymowicz gmera w naszych portfelach

Uwaga! Grzymowicz gmera w naszych portfelach

Powrót szmalcowników*

Powrót szmalcowników*

„Piniendzy” nie ma (i nie będzie)

„Piniendzy” nie ma (i nie będzie)

Szlakiem przedwojennych, polskich szkół na Warmii (cz. 5)

Szlakiem przedwojennych, polskich szkół na Warmii (cz. 5)

Zaloguj się login żeby komentować
Opinie Olsztyn

Najchętniej czytany konserwatywny portal Warmii i Mazur

Tematy w serwisie:
agresja antyPiS bezpieczeństwo Donald Trump Donald Tusk edukacja geopolityka gospodarka historia Polski II wojna światowa Jerzy Szmit KO koalicja 13 grudnia komunizm Kościół Katolicki kultura Lewica LGBT manipulacja media neomarksizm Niemcy Olsztyn opinie olsztyn Piotr Grzymowicz PiS PO polityka zagraniczna Polska Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej prawo PSL Rafał Trzaskowski Rosja samorząd Stany Zjednoczone Szubienice w Olsztynie totalna koalicja totalna opozycja Ukraina Unia Europejska USA wiara wojna wybory
© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • Olsztyn
  • Warmia i Mazury
  • Historia
  • Kultura
  • Media
  • Polityka
  • Społeczeństwo
  •  
  • Fundacja im. Piotra Poleskiego
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

© 2019-2022 Opinie.Olsztyn.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Ułatwienia dostępu

Ułatwienia dostępu

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Odwrotny kontrastOdwrotny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreśl łączaPodkreśl łącza
  • Prosta czcionkaProsta czcionka
  • Resetuj Resetuj